2012. június 21.

Hideg meggy leves

Egy igazán könnyű, krémes, hideg, nyári levest szeretnék megosztani Veletek. És igen, már megint egy leves recepttel jövök. DE! Amint már említettem, az egyik kedvenc kategóriám a nyers étkezésen belül a leves, másfelől úgy gondolom, ilyenkor nyáron fontos, hogy sok folyadékot igyunk és együnk, amibe a leves is beletartozik.


Hozzávalók:
- egy jó nagy marék meggy
- egy kis marék aszalt áfonya
- vanilíapor
- kk. psyllium husk
- víz

Az aszalt áfonyát néhány órára beáztatjuk.
A meggyet megmossuk, kimagozzuk, majd a turmixgépbe helyezzük. Hozzáadjuk még az áztatólével együtt az aszalt áfonyát, kevés vanilíaport és a kéváskanál útifűmaghéjat. Még hozzáöntünk annyit vizet, hogy ellepje az összetevőket. Végül jó alaposan összeturmixoljuk. Ha ezzel készen vagyunk, akkor legalább egy fél órára betesszük a hűtőbe, hogy lehüljön a levesünk.
Tálaláskor még néhány meggyet kimagozunk, amit beteszünk a levesünkbe.



Tipp:
- a hozzáadott víz mennyisége függ attól, hogy milyen sűrű levest szeretnék fogyasztani.
- útifűmaghéj azért került bele, mert ettől sűrűsödött be a leves
- az aszalt áfonya jelen esetben édesítőszerként funkcionál. Természetesen lehet más édesítőszert is használni, de szerintem itt az aszalt gyümölcs a legmegfelelőbb választás.

Annyira bejött nekem ez a leves, hogy többször is elkészítettem már. Kipróbáltam aszalt meggyel is, de nekem áfonyával jobban ízlett.

Ilyen forró nyári napokon melegen, vagyis jobban mondva hidegen ajánlom mindenkinek!
Könnyű, egészséges, nagyon nyári!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...