2010. november 11.

Sütőtökös kréker

Krékerek terén még nagyon kezdő vagyok. Idáig csak egyszer készítettem, Gitta könyvéből a céklás krékert. Nagyon finom volt, azonban nem foglalkoztam többet vele. A teljes kiörlésű tönkölylisztből készült kenyér továbbra is megmaradt a nem nyers ételek közül számomra, ezért sem foglalkoztam a krékerekkel.
Azonban most a sütőtöklé készítésekor megmaradt a pép, és gondoltam csinálok belőle ropogóst.
Hozzávaló:
- sütőtök
- répa
- 50 g sárga lenmag
- só
- 1 közepes hagyma

A lenmagot ledaráltam, majd másfél óráig áztattam vízben. A hagymát felkockáztam, majd a lenmaggal együtt összekevertem a sütőtökös péppel, és megsóztam. Végül 5-6 óráig aszaltam. Ollóval felkockáztam, és már fogyaszthattam is.
Finom ropogós lett. Látszanak a hagymadarabok és a répadarabok is, így még finomabb. Biztosan fogok még ilyet csinálni.:)

3 megjegyzés:

Szamóca írta...

De guszta! Nagyon szeretem a sütőtököt, biztosan nagyon finom lehet.
Hogyan aszaltad? Sütőben, vagy van aszalód?

Sophia írta...

Szia Szamóca!

Van aszalóm, azzal készítettem. Sütőben még nem próbáltam aszalni.

tavaszi ibolya írta...

Kedves Sophia! A sütőtök és sárgarépa mennyi volt? 1 bögre vagy fél bögre volt mind a kettő?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...