2014. május 23.

Chia magos eperpuding

Ebben a pudingban a főszerepet természetesen a szamóca játssza, de egy kicsit megbolondítottam kék mézbogyóval (Lonicera caerulea), egy kis mézzel megédesítettem, citromfűvel megfűszereztem, és chia maggal superfood étellé varázsoltam.
A szamóca szedd magad földről származik, az idei első szüretelésünk. A mézbogyó és a citromfű a kertből került ki frissen szedve. 





Hozzávalók:
- 400 g szamóca
- 1 ek. méz
- 1 ek. chia mag
- 4-5 citromfű levél
- néhány szem kék mézbogyó

Az epret jó alaposan megmostam, majd beletettem a turmixgépbe a chia maggal a mézzel és néhány citromfűlevéllel. Jól összeturmixoltam, majd kiöntöttem egy tálba, és 10 percig állni hagytam. Megszórtam mézbogyóval, és ízletesen elfogyasztottam.

Most készítettem először chia magos nyers ételt. Nagyon finom lett, biztosan fogok máskor is készíteni ilyet.
Ki kell használni a szamócaszezont, amíg még van, hogy aztán a többi gyümölccsel lakassuk jól pocinkat:)
Azt ugye már nem kell mondanom, hogy egyszerű, 5 perc alatt elkészíthető, laktató és finom?
Tipp:
- nem tettem vizet a pudingba, mert nem láttam szükségét, de ha nehezen viszi a turmixgép a szamócát, akkor lehet egy kevés vizet beletenni, vagy akkor botmixert kell használni
- chia mag használatakor érdemes várni néhány percet, hogy a magok magukba szívják a nedvességet, ezáltal krémesebb lesz a puding

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...