2014. május 24.

Rebarbarás eperpuding

A szedd magad szamóca újabb felhasználási lehetősége, ismét puding formájában. Ezúttal kísérőtársa a rebarbara. Nem akartam túl kombinálni ezt a receptet, hiszen a rebarbarának elég jellegzetes íze van, csak úgy, mint a szamócának, ezért semmilyen más fűszerrel vagy egyéb hozzávalóval nem akartam elrontani az ízét. Chia mag a puding állag elérése miatt került bele, meg azért is, mert roppant egészséges.

Fogyasztható reggelire vagy desszertként is. DE vigyázat, ha nem vagyunk elég vigyázatosak, a párunk megeheti előlünk (mint ahogy az én esetemben is!) :)


Hozzávalók:
- 400 g szamóca
- 1 közepes rebarbara nyél
- 1 lapos ek. chia mag
- 1 tk. méz

A rebarbarát frissen szedtem a kertből, majd lehúztam a szárát és jól megmostam. A szamócát is megmostam, majd a felkockázott rebarbarával, chia maggal és a mézzel turmixgépbe tettem, és pépessé turmixoltam. Ezután kiöntöttem egy tálba, néhány szamócát feldaraboltam, amit a pudingba tettem, és végül állni hagytam egy jó félórát a hűtőben.

Tipp:
- a chia mag miatt érdemes várni néhány percet az étel elfogyasztásával, hogy a chia mag felszívja a nedvességet, ezáltal krémesebb, pudingosabb állagot kapunk.
- a rebarbarát május végéig szabad csak fogyasztani, ezért érdemes kihasználni ezt a kis időt még a fogyasztásával.

                                     

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...