2011. május 26.

Eper-rebarbara smoothie

Nagyon szenvedek a melegtől, gondolom ezzel nem vagyok egyedül. Ilyenkor mindenkinek jól esik egy kis hűsítő ital, fagyi és árnyék. Na meg persze egy kis csobbanás a hideg vízben.

Bodzaszörp, limonádé.... hmm finom mind, és jól esik ilyenkor inni, mert hűsítő hideg italok, azonban egy bajom van velük: mind tartalmaz cukrot vagy valamilyen édesítőszert. Amitől én persze még jobban szomjas leszek. Ezért gondolkoztam egy olyan italon, amibe nem kell édesítőszer, mégis édes és szomjoltó. Egy nem nyers blogon találtam rá erre a smoothie-ra, egyből megtetszett. Egy kis módosítással készítettem el magamnak.


Hozzávaló:
- 100 gramm rebarbara
- 100 gramm eper
- 2 dl víz
- kevés citrom

A rebarbarát meghámoztam és nagyobb darabokra vágtam. Az epret megmostam, ezt is felkockáztam, majd a rebarbarával együtt 2 dl vízzel jól összeturmixoltam. Végül a hűtőbe tettem, hogy hidegen tudjam fogyasztani. Amikor már kellően lehült, kiöntöttem pohárba, és citrom darabokat tettem bele. Mentalevéllel, citromkarikával lehet dísziteni. Ebből a mennyiségből 3,5 dl lett. Elkészítési idő: kb. 5 perc.


Tipp:
- aki szereti a jégkockát, azt is tehet bele
- víz mennyisége függ attól, ki milyen hígan szereti. Ebből a mennyiségből egy sem túl híg, sem túl sűrű ital lett.
- lehet fűszerezni is: szerintem jól illik bele a fahéj, szerecsendió, gyömbér.
- aki édesebben szereti, tehet bele valamilyen édesítőszert is.

>
Nekem nagyon bejött, biztos hogy el fogom még készíteni nagyobb mennyiségben is. A rebarbarától kellően savanykás, az epertől pedig édes lesz. Tökéletes párosítás! A citrom el is hagyható, de akár bele is lehet facsarni egy fél citromnak a levét.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...