2011. május 5.

Almás rebarbara puding

Egy újabb rebarbarás recept következik. Most van itt a szezonja, most kell enni. A legútobb naranccsal készült, most almával próbáltam ki. Ezt a pudingot vittem szombaton potluckra. Ígértem receptet, hát itt van:)


Hozzávaló:
- 2 alma
- 1 rebarbara nyél
- 1 tk. psyllium husk
- szerecsendió

A rebarbarát megtisztítottam, meghámoztam, majd a nyél egyik felét beletettem a turmixba, a másik felét pedig felkockáztam. Az almákat megmostam, majd az egyik ment a turmixba, másikat pedig felkockáztam. A turmixba ment még a psyllium husk és egy kis reszelt szerecsendió is. Nagyon kevés vízzel krémesre turmixoltam a hozzávalókat. Majd egy tálba öntöttem, és a felkockázott darabokkal összekevertem.










Nekem ez a variáció sokkal jobban ízlik, mint a narancsos. Lehet azért, mert ebbe kevesebb rebarbara került, ezáltal nem volt olyan kesernyés. Édesítőszert sem kellett ebbe beletennem, pont így volt jó, ahogy.


Megjegyzés:
- a rebarbarában található savak (almasav, citromsav, oxálsav) miatt egyáltalán nem barnult meg az alma. (Potluck előtt 4 órával készítettem el, semmi jele nem volt a barnulásnak a helyszínen). Ez új volt számomra, én is nagyot néztem:) (ha citromot teszek az almához, nekem akkor egy kicsit meg szokott barnulni...)
- szerecsendió helyett lehet használni más fűszert is (gyömbér, fahéj, kardamon)
- psyllium husk azért jó bele, mert ettől kocsonyás lesz az étel, így jobban hasonlít a "puding" állaghoz. Érdemes egy kicsit várni a fogyasztásával, hogy jobban összeérjenek az ízek.


Érdemes kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...