2011. április 27.

Narancsos rebarbara puding

Kertünkben van néhány rebarbara (Rheum rhabarbarum) bokor, aminek nagyon örülök.
Az egyik rebarbara bokrunk
Levélnyele fogyasztható tavasszal, június végéig, de csak mértékkel! Nagy előnye ennek a zöldségnek, hogy már kora tavasszal megjelenik, így értékes vitaminokhoz jutunk. Vitaminok közül az A-, B1-, B2-, C-vitamin és niacin, míg az ásványi anyagok közül kiemelkedik a kalium, kalcium, foszfor, magnézium vas és szelén tartalma. Vizelethajtó, salaktalanító hatású, étvágyjavító. Jellegzetes savanykás, fanyar ízét a magas almasav-, citromsav- és oxálsav-tartalma határozza meg. Antrakinon-származékok is találhatóak a növény minden részében. Alacsony kalóriatartalmú: 100 g rebarbara csak 16 kilókalóriát tartalmaz.

A fogyasztható levélnyél
Még sosem ettem nyersen rebarbarát, itt volt az ideje, hogy így is kipróbáljam. Uzsonnára fogyasztottam az alábbi pudingot:


Hozzávaló:
- 2 rebarbaranyél
- 2 narancs
- szerecsendió
- 2 tk. méz

A rebarbarát és a narancsot meghámoztam. Egy rebarbarát és egy narancsot krémesre turmixoltam a mézzel és egy kevés reszelt szerecsendióval. A másik rebarbarát és narancsot pedig kockákra vágtam. A krémet kiöntöttem egy tányérra, és beleszórtam a felkockázott darabokat.









Nyersen sokkal finomabb és intenzívebb az íze. Először méz nélkül próbáltam ki, de úgy nagyon fanyarnak találtam. Ha sztíviával készítjük el, akkor egy igen kalóriaszegény édességet kapunk, ami kíváló fogyokúrához vagy böjthöz.
Ez az édesség nem felel meg a 811-nek, mert édesítőszert és fűszert is tartalmaz.


Ajánlom mindenkinek, hogy kóstolja meg ezt a kíváló növényt. Bár fanyar ízét nem mindenki szereti, édesítőszerekkel lehet élvezetesebbé tenni fogyasztását. Nem szabad sokat és minden nap enni a rebarbarát.

Csak röviden az Ünnepről: csináltam magamnak salátát, amit krumplival ettem vasárnap ebédre. Hétfőt mindig a rokonsággal töltjük vidéken, ahol nem éppen zsírszegényen főznek. de sikerült megúsznom az evést, így csak gyümölcsöket ettem aznap. Maga az Ünnep kellemesen telt, sok nevetéssel és játékkal.

1 megjegyzés:

Vámosi Nóra írta...

Nagyon jó íze lehet. Én csak egyszer ettem életemben rebarbarát még kislány koromban. Barátnőm anyukája csinált rebarbarás pitét, és nagyon ízlett. Még nem láttam sosem zöldségesnél, de most jobban körülnézek majd. Én vetni fogok magokat, talán valamikor majd kikel és ehetem a friss biot. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...