2011. június 17.

Spenótos ribizli reggelire

Itt a ribizli szezonja, szerencsére van a kertünkben néhány bokor, amikről tudok enni minden nap egy keveset. Tegnap láttam a kertben, hogy bár még a spenót levelei kicsik, de azért már lehet fogyasztani. Ezért gondoltam egyet: mi lenne, ha ribzliből és spenótból varázsolnám elő a mai reggelimet? Így is tettem.
Hozzávaló:
- 200 g vegyes ribizli
- kb 30 g spenót
- néhány citromfű levél
- kevés víz

A ribizlit leszemezzük, majd alaposan megmossuk. A spenótot a citromfű levelekkel szintén megmossuk, majd kevés vízzel jó alaposan összeturmixoljuk. A ribzlit egy tálba tesszük, ráöntjük a spenótot, jól összekeverjük, és már fogyaszthatjuk is.
Az ötlet tulajdonképpen onnan jött, hogy a zöld turmixokkal még mindig nem barátkoztam össze. Ezért ahelyett, hogy a ribizlit beleturmixoltam volna, inkább kihagytam, és csak a zöld leveleket egyneműsítettem. Már korábban bevált ez a módszer például a rukkolás alma levesnél, ahol a gyümölcs csak aprítva van, viszont a zöld van turmixolva. Lehet az a bajom a zöld turmixokkal, hogy zavar az, hogy zöld lét iszom. Mert a levesnél és ennél a ribizlis reggelinél sem zavart maga a zöld levél íze. Meg jó beleharapni a gyümölcsökbe. Szóval azt hiszem nálam marad ez a módszer a zöldek fogyasztására.
Magában ehetetlen a spenót leturmixolva, úgy nem ajánlom senkinek, viszont ráöntve a gyümölcsre nagyon finom. Lényeg, hogy a kanálom lé is és gyümölcs is legyen.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...