2010. december 7.

Céklás gombafalatkák

Ma valami látványosat is szerettem volna csinálni, nemcsak finomat. Így alkottam meg ezeket a gombafalatkákat ebédre. Szívecskék azért kerültek a tányérra, mert páromnak ajánlom ezt a finomságot:)
Gitta töltött gombája és Boutenko: A nyerskonyha legjobb receptjeiben található Portabellaburger ihletett meg. Miközben családomnak elkészítettem a gombapörköltet, addig magamnak ezt a nyersételt.
Hozzávaló:
- 3 közepes gomba
- 1 cékla
- 1 retek
- fél sárgarépa
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 ek olivaolaj
- 1 ek citromlé
- só

A céklát vékony szeletekre felvágtam, majd szívecskés sütőformával szívecskéket csináltam belőle. A tányért körben feldíszitettem vele.

A cékla maradékát összeturmixoltam a retekkel, fokhagymával, répával, olivaolajjal, citromlével és a pici sóval. Megtöltöttem vele a gombákat, majd póréhagymával feldíszitettem.
Szerintem nagyon finom lett:)

4 megjegyzés:

Nagy Szaffina írta...

Hű, ez tényleg jól néz ki! Valentin napra is kitűnő ötlet!

Névtelen írta...

Sophia ez gyönyörű!!
Gombát még sosem ettem nyersen. Mik a tapasztalataid?
Puszi:
Ildikó az Életkertből

Sophia írta...

Köszi Szaffina! Bár nem szoktük megünnepelni Valentin napot, tényleg kitűnő ötlet vmi hasonlót készíteni majd.

Sophia írta...

Kedves Ildikó!

Gombát nagyon szeretem nyersen, mert olyan igazi "gomba íze" van. Idáig mindig salátába tettem (uborka, paradicsom, hagyma, paprika, gomba felkockázva, kis olivaolajjal és citromlével leöntve nagyon finom és gyorsan elkészíthető nyári vacsora volt mindig is nekem). De most, hogy nyersevő lettem, szeretném máshogy is fogyasztani.
Mindenképpen próbáld ki nyersen, sokkal finomabb. Csak nem szabad túlzásba vinni, egyszerre csak keveset kell belőle enni.

Puszi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...