2011. február 4.

Almás palacsinta

Továbbra is keresem azokat az ízeket, amik nekem "bejönnek". Azt már tudom, hogy a nagyon édes dolgokat nem szeretem. Ilyen volt a palacsinta is: nekem túl "töményen édes" volt. Az első édesség, amit elkészítettem, az az alma-banán keverékéből készült palacsinta volt, mert abban reménykedtem, hogy ízleni fog. De tévedtem. (Velem ellentétben öcsém pedig imádta, ő edte meg az egészet, mert akkor egyszerre több adagot is csináltam. Öcsém a legnagyobb kihívás számomra: nagyon nem tetszik neki a nyersevés, ezért is csodálkoztam, hogy neki meg ízlik a palacsinta....) Ez augusztusban volt, azóta nem csináltam palacsintát.

Most, hogy van több időm, gondoltam kipróbálok valamit: mi lenne, ha csak almából készíteném el a palacsinta tésztáját? Így is lett, tegnap az aszalóba tettem egy adagot. Hát azt kell hogy mondjam: ennél finomabb édességet még nem ettem:) Szóval megérte kísérleteznem:) Most már tudom, nem szabad feladni, addig kell próbálni, amíg nem lesz számomra finom. Elvégre csak úgy van értelme nyersen étkezni, ha nagyon szeretem azt, amit készítek magamnak. Csináltam még aszalt almaszirmokat is:
Hozzávaló:
- szeletelt almakarikák
- citromlé

Almakarikákra citromlevet csepegtettem, majd kb. 2 órát aszaltam.

Almás palacsinta


Hozzávaló:
A tésztához:
- 4 alma
- citromlé
- kevés fahéj
- 1 ek. psyllium husk
- víz
- szeletelt mandula
- aszalt almakarikák

Töltelékhez:
- 1 alma
- 1 marék kesudió
- citromlé
- 1 ek. méz
- fahéj

- mazsola

A tésztához valókat jól összeturmixoltam, majd kiterítettem az aszalóban. Gondoltam, mi lenne, ha tennék a tésztába aszalt almakarikákat és szeletelt manduladarabokat? Aszalás után nagyon jól nézett ki a tészta, és finom is lett:) Ennek örömére ma több adagot is csináltam, mert holnap ünnepeljük unokatesóm névnapját, és ilyen palacsintákot fogok vinni.
Sokat gondolkoztam azon, hogy milyen töltelékkel töltsem meg. Ha banán karikákat teszek bele, akkor pont elérem azt, amit el akartam kerülni. Narancs szerintem nem megy hozzá, így csináltam egy almás tölteléket. A hozzávalókat jól összeturmixoltam kevés vízzel. Majd megtöltöttem a tésztát.
Mazsolát szórtam a krémre:
Majd feltekertem. Azt hiszem jól döntöttem, hogy almás tölteléket készítettem hozzá, mert nagyon nagyon finom lett. Család többi tagjának is ízlett. Szerintem fogok még kísérletezni palacsinta ügyben, egy biztos: ez idáig a kedvenc:)

5 megjegyzés:

Sütő Mónika írta...

Csodaszép!
Az alma nekem is az egyik kedvencem. Almás pite, almás rétes...jó kis édességek és könnyűek.

MJ írta...

Nagyon jól néz ki! Ínycsiklandóan! Elképesztően kreatív vagy!

Nagy Szaffina írta...

Hm..áttudnád küldeni "fénypostával"? :)

Névtelen írta...

Sophia ez gyönyörű és biztosan nagyon finom is!!!!
Szuper ügyes vagy!!!!
Ildikó az Életkertből

Sophia írta...

Móni, én is nagyon szeretem az almát, ezt most valahogy tényleg sikerült jól megcsinálnom. Almás pitén már gondolkoztam, talán legközelebb azt készítek:)

MJ, igyekszem szép és kreatív dolgokat csinálni.

Szaffina, már küldöm is:)

Ildikó, tényleg nagyon finom lett. Unokatesóimnak is nagyon ízlett, nem akarták elhinni, hogy a tésztája is csak almából van.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...